Oj vilken natt

I natt har vi inte sovit mycket

Pratade med barnen sent i gar kvall (lokal tid), mormor ar sa orolig. Hon har svallt upp i magen och dr vet inte vad det beror pa. Hon ska kollas upp via rontgen, men det ar inget akut livshotande. Nar klockan var drygt tre i natt ringde det pa min jobbtelefon. Jag for ratt upp tanke,  vad ar det nu. Nar jag svarade var det mycket riktigt fran sjukhuset men inga trista bud, det var mamma som promt vill tala med mig. Hon var helt forvirrad, trodde att hon var instangd nagonstans. Jag maste genast komma hem och radda henne.  Jag forsokte forklara att hon var pa sjukhus och att jag kommer om en vecka. Sa lange star jag inte ut svarade hon.

Phu vad gor man 1000 mil hemifran............

Ringde nyss till resebyran och fragade om jag kunde aka hem tidigare. Det skulle kosta 26 000 kronor om jag aker via Fritidsresor. Har jag forsakning (vilket jag har) kan jag aka via vilket bolag som helst. Ringde till sjukhuset och fragade om laget och om skoterskan trodde att jag kunde fa ett intyg pa att jag bor komma hem. Varfor har man inte hur mycket pengar som helt, varfor ska alltid pengar ligga till grund for vilka beslut man ska ta. Hon trodde inte att jag skulle fa intyg  eftersom laget  inte ar livshotande nu. Skoterskan var verkligen fin att prata med. Hon sa - Vad kan du gora har hemma. Forsok att njuta av din semester vi tar hand om mamma pa basta satt.

Phu - Ja vad kan jag gora.
Vara hos henne och forsoka halla henne lugn. Enligt barnen far hon inget angestdampande, eller en trostande hand av personalen. Det kan jag forsta med alla indragningar inom varden, dom sliter nog och jobbar som bara den. Jag hoppas att Micke pratar med lakaren i dag sa att hon far nagot sa att hon kan halla sig lugn.

Vilken semester - Ja vi far se nar jag kommer hem, det ar bara att hoppas att hon blir battre och klarare sa att hon forstar att det inte ar nagon som vill henne nagot illa.

Manga kramar till er alla dar hemma, och aterigen - Tack for att jag har er,  Micke och Cicci med familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0