Moppeutflykt

Vilken frihet...

Det ger att ha egen moppe har nere. Nar vi lamnat tvatten i dag kande vi inte for att bada. Vi tog moppen och gjorde en utflykt i stallet. Vi besokte Big Budda som ar en mycket stor Buddastaty som dom haller pa att bygga pa ett hogt berg ovanfor Chalong. (Utsikten var helt otroligt vacker). Jag vet inte nar den berakns vara fardig, men den ar maffig redan nu som den ar. Horde att dom ska bygga ett tempel inuti den. Vi kopte en mosaikplatta som vi skrev vara namn pa, den kommer att vara med bland tusentals andra plattor som turiser m.fl. koper. Kul att se den uppsatt sa smaningom, kanske.  

Statyn ar 45 meter hog och drygt 25 meter i diameter. Det ar ganska haftigt stort nar man star dar nedanfor. Raknar man med att det bygger tre meter pa varje vaning i ett hus sa motsvarar statyn ett 15 vaningar hagt haghus.

Vi fick ocksa var valsignelse av en munk som fans vid tempelomradet. Han satte ett band pa Kent handled, pa mig droppade han bara bandet i handen. Tydligen far dom inte vidrora en kvinna.

Bilder fran var utflykt i dag
  
 
 

 

Nu ska vi vila en stund och sedan gar vi ev. ner till Petra med familj. Vi far se.

Barn med respektive, barnbarn och mormor, i dag langar jag jattemycket efter er. Tank att dom dagarna alltid kommer nar jag kanner sa. - Nu vill jag aka hem till er.  Ta hand om varandra och ring garna pa var Thaitelefon.

Massor av pussar och kramar fran mamma.

Kommentarer
Postat av: josefina

Ville bara titta in och säga hej =)

2009-02-03 @ 08:03:27
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0