Vilken skön påskhelg

Vi har haft en riktigt skön påskhelg.

Vi har varit i stugan hela familjen och bara varit tillsammans och kopplat av.  På skärtorsdagen kom alla i olika omgångar. Jag har gjort en stor gryta med köttfärssås och massor av spagetti som jag tänkte att var och en får värma när dom kommer. Det gäller att göra det så enkelt och smidigt som möjligt. Jag är ingen matmamma som vill vara i köket hela tiden.



Barna äter skagetti och köttfärssås i köket.

När barnen kom hade dom blommor och frukt med sig till oss. Det är inte nödvändigt att alltid ha något med sig men visst kan jag erkänna att jag blir väldigt glad. Se så finna blommor och fräch frukt dom kom med.







På kvällen var det bara lugna gatan och TV tittande som stod på programmet. Vi såg på "Jag är med i en Japansk TV show" eller vad det nu heter. Det var inte sant vad dåligt det var, undrar om deltagarna visste vad dom gav sig in på när dom tackade ja till att medverka.

Här sitter Ellen, Elsa och Tova och tittar på TV. Här är det Elsas öra som får stå till tjänst.



.

Här sitter flickorna och titta på TV

Alltid när jag tar fram kameran nu för tiden säger Cicci, - Du får inte lägga ut mig på bloggen. Jag vet inte varför hon inte vill det. När hon har godkänt är det ok i alla fall. Så den här bilden på Petra och Cicci var ok att lägga med.



Cicci och Petra


Micke, Jacob och Kent i soffan


 
Line och Hannes



Tomas verkar tycka att det är bra på TV. Line ser ut som hon sitter och stickar men det gör hon verkligen inte. Har aldrig sett Line med ett handarbete.



Petra och Peter får lite data abstinens.

Vi var trötta allihopa så vi gick och lade oss tidigt. Peter åkte hem och sov för han skulle jobba på långfredagen och började redan kl 04:00. När jag sovit några timmar vaknade jag och hade världen blåskatarr, det är väl så typiskt att det alltid ska vara något som stör. Jag rinde till sjukvårdsupplysningen kl 08:00 på långfredagen och fick veta att en vårdcentral i stan hade öppet från kl 09:00. Kent och jag åkte in och tänkte att vi får väl sitta där hela förmiddagen men så blev det inte. Jag fick komma in på en gång och kl 10:00 var vi på väg hem igen med med låda medecin i väskan.

Allt frid och fröj igen och helgen kunde fortsätta lika bra som den började.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0