Lugn helg i Armsjön

Har våren kommit? Eller...........

Jag hör på TV och läser i tidningarna att våren har kommit nu. Ja det har den säkert på sina håll, men inte till oss i Armsjön i alla fall. Vi har varit där nere i helgen och det är hur mycket snö som helst. Det känns som att komma till fjällen när man kommer dit. Inga vårtecken där utom ett vackert fågelkvitter.

Håll med om att det ser vintervitt ut. Dom här bilderna tog jag i lördags, ja det är faktiskt sant.



Vi har en granne som skottar åt oss och det är en himla tur. Annars hade vi nog fått tillbringa många timmar med spaden i vinter. Micke och Line var där för att skotta fram sin lilla stuga. Dom kämpade så pass att dom fick upp dörren sedan gav dom upp. Typiskt att vår snöslunga är trasig och att Kent inte är intresserad av att lag sådana prylar. Det tar han säkert ett annat år.  



Jag undrar om dom tänker plumsa i den här snöhögen i påskhelgen när dom planerar att vara där. Med bra skor - stövlar löser det sig säkert.

Vi har varit där nere hela helgen. När vi tömde hos mamma tog  vi de saker som vi ville spara dit ner. Jag har hållit på att sortera i papper och plockat diverse från flyttlådor. Diskmaskinen har gått varm med mammas gamla glasservis och diverse andra husgeråd. Diskade också några riktigt fina uppläggningsfat med guldkant. Det var inte så bra men som tur var åkte inte hela kanten väck i diskmaskinen.



Matrummet i stugan.

På lördagskväll hade vi det bara mysigt och åt god mat. Jag gjorde en gratäng på kallpotatis som är både enkel och god. Man skalar och tärnar potatisen och blander den med hackad lök, fela eller getost, rör ner det i Turkisk yoghurt eller Crème fraiche och kryddar efter smak. Stoppar in den i ugnen ett tag och vips har man en jättegod potatisrätt.  Man kan också göra små paket av potatisröran i smördeg, eller vad det nu heter. Man köper den fördig på rulle. Man då blir det ju ännu mer GI och det var ju det som jag skulle passa mig för nu, eller hur var det.



Nu var det fördigdukat, bara sätta sig och äta. Ja det blev riktigt gott med en god köttbit och lite sås till.

Ja vad tiden går fort när man har det bra, den här helgen har bara visslat iväg. Skönt med lång ledighet i påsk.

Ha det bra, vi hörs och ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0