Vad minns jag av 2008

Ett händelserikt år

Som vanligt började året med en härligt Thailandsresa 4 veckor i februari. Vår första anhalt var Huahin som vi inte besökt tidigare. Det var helt ok men inte den bästa stranden, vi har sett många bättre under årens lopp.
 
Måste bara nämna en rolig händelse som inträffade när vi skulle åka därifrån ner till Phuket.  Vi skulle åka buss, men hade bokat taxi från hotellet till busshållplatsen (trodde vi).  Vi satt och väntade men ingen taxi kom. När vi hörde efter i rec. fick vi veta att vi skulle vara på hållplatsen vid det laget. Det blev panik, hade vi missat bussen hade vi fått vänta ett dygn till. Vi fick skjuts av två killar på moppe. En körde våra två stora resväskor, den andra körde Kent och mig med två ryggsäckar. Det måste ha varit en syn för gudarna, men vi kom fram i tid och killarna var mycket tacksamma för den blygsamma dricks vi gav, ca 20 kr var. - Ja vi kommer att ha mycket att prata om på "hemmet" på äldre dar Kent och jag.

 
Tänk dig, vi var en till (en inte alls så liten dam) + två ryggsäckar!

Mammas år har inte varit så roligt. Hon har varit mycket sjuk under hela 2008. Det har varit hjärt och njurar som spökat. Hon har ramlat och brutit sitt ben. Hon har tillbringat större delen av året på sjukhus. Men nu är det bättre än vad det har varit på mycket länge och det mycket tack vare Skottsundsbackens äldreboende som har fått henne på ett strålande humör. Tack för det hela personalen på avdelning 4.

Våren var full av renovering i stugan. Det skulle målas om och byggas uterum.  Jag satt vid datorn och "lekte" med ett förgsättningsprogram. Vi gör det vitt med gråa knutar och svarta fönsterbågar sa jag. Det bli jättesnyggt mot det svarta taket, hängrännorna och grunden, tyckte jag. Kent var inte så lättövertalad som han brukar vara. - Man gör inte svarta fönsterbågar sa han.  Men det gjorde vi och stugan blev kanonfin.  Jag har hittat kabeln till kameran men nu är datorn paj, Micke försöker laga den. Hoppas att han lyckas rädda alla fotografier så ska jag lägga ut en bild på stugan.


Håll med om att det är ganska snyggt.

När vi var på sommarsemester i Orsa med Petra och Ciccis familjer fick vi för oss att vi skulle köpa hus och flytta till Njurunda. Vi som bara måste ha en lägenhet centralt i stan, vad hände helt plötsligt. Sagt och gjort vi köpte huset och påbörjade en omfattande renovering.  Nu är det snart klar, är bara badrummet kvar och det hoppas vi att någon hantverkare fixar när vi åker iväg nu i januari.  Vi trivs i alla fall toppenbra i huset så än så länge är det bara bra.



Hösten brukar vara en period när Kent och jag festar loss lite. Brukar gå ut på "Lokal" som han säger och träffa folk och svänga våra lurviga. I år har det inte varit mycket av det. Jag hoppas att det inte är åldern som håller på att ta ut sin rätt. Men det är ju så - Man är inte äldre än man gör sig. Men man ska inte göra sig för ung heller, det blir ofta bara patetiskt.



Händelserikt år sa jag. Det kan man väl ändå inte kalla detta. Det var ett mycket bra år i alla fall.
-Slutet gott, alltig gott.

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag alla våra vänner och dom vi bara känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0