Tänk vad man kan bara man inte ger upp så lätt

Ingen matlagning ännu.

Har suttit framför datorn flera timmar på eftermiddagen i dag. Det har varit något stort problem med min privatdator i flera veckor. Den har gått långsamt som bara den. Har gång på gång ringt min son Micke som är dataansvarig för två friskolor här i Sundsvall. Du förstår vilket svar jag har fått där.
- Morsan,  jag kolla på det någon dag, kanske i helgen.
Har själv gång på gång sökt felet men inte förstått vad det kan vara. Jag har sökt efter virus och spionprogram funderat och funderat. Men som sagt min datakompetens är ganska begränsad. I dag överträffade jag min själv så jag blev riktigt stolt. Upptäckte att det fanns något program som hette fssm32.exe som låg och tog nästan hela processor kapaciteten. Gogglade det på min arbetsdator och såg flera inlägg att det kan störa  säkerhetsprogram F-Secure. Jag tänkte att det kanske skulle kunna vara så i min dator också så jag avinstallerade det och återinstallerade det igen. Prata om Bingo, men det var det som var felet. Skicklighet eller slump, strunt det samma nu funkar datorn igen.


Åter till husmorssysslorna.
Nu ska jag steka köttbullar och revbensspjäll. Lägga in sill och göra rödbetssallad så det blir ett kort inlägg i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0