Träff med gamla gänget

I går kväll träffade jag mina gamla vänner från jobbet. Det är så otroligt trevligt med många samtal och många glada skratt men även gripande berättelser som berör långt in i hjärtat. Tack till er alla för en mycket trevlig kväll och ett särskilt tack till Britt som ser till att vi träffas regelbundet.

När jag säger saker högt till andra så kommer jag ofta till mer insikt själv. Det jag kom till insikt med i går är vad fantastisk bra jag har det. Vad otroligt lyckligt lottad jag är som redan vid 57 års ålder har kunnat sluta jobba. Slutat när jag fortfarande är fylld av lust, energi och kraft. Jag uppmanar alla att känns efter inåt, vad vill jag, vad kan jag göra och vad mår jag bra av. Vi fortsätter ofta att springs i samma hjulspår, vi fortsätter att konsumera trots att hus och förråd är fyllda till bredden. Konsumerar i massor sådant som vi inte alls behöver eller blir lyckligare av.

Det borde vara en stor stoppskylt i livet vid 55 års ålder här man stannade upp och tittade på framtidens karta och gör ett aktivt val vart man vill gå. Om fler gjorde det tror jag att vi var väldigt många som istället började "konsumera" ledig tid, umgänge med nära och kära och upplevelser/resor i stället för att konsumera onödiga prylar.

Hur som helt är jag mycket tacksam att förändringarna på jobbet tvingade mig till eftertanke och nya val.

Nu ska jag fixa till mig och åka och hämta Jacob och Hannes som ska vara med Cicci i dag. Jag ska också packa och förbereda onsdag - fredag då jag och Cicci kommer att vara med fem av mina barnbarn i Hassela med bl.a. en dag i poolen på schemat.

Måste berätta en episod från Hassela när mina barn var små. Dagen skulle tillbringas i poolen men jag hade ingen lust att bada, då säger Cicci som är i 6 års ålder, - Bada du också mamma, det är säkert många andra tjocka tanter som badar. På torsdag Cicci lovar jag dig att jag ska bada ;)

Ja livet ler verkligen mot mig, ler varje dag numera.

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0