Några dagar i Hassela

Nu är vi hemma igen efter några dagar med Cicci och fem av barnbarnen i Hassela. Det har varit full rulle från morgon till kväll, dom är väldigt aktiva och pratsamma mina små.

I går öppnade hotellet så då passade vi på att inviga badet för säsongen. Jacob hade otur, han fick magsjuka så Micke och Line kom och hämtade honom redan i går morse.

Just nu känner jag mig ganska trött i både huvud och kropp men ingen rast och ingen ro.

Här ska förberedas för den traditionella Allahelgonahögtiden med familjen i morgon. Då består middagen av en försmak på julen och ljus ska tändas både på graven och här hemma för de kära som inte längre finns med oss.

Kent har handlat hem allt utom köttvarorna, han har också lagt in sillen. Nu ska jag fixa köttbullar och revbensspjäll, griljera skinkan och göra gräddsenap. Klockan 16:00 i morgon kommer alla utom Petra och Jörgen som ska på 30 års fest.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0