Nu är julen snart här

I går morse var det adventsmorgon i Njurunda kyrka med de mindre barnen på skolan. Hannes var med i julspelet och stolt farmor var naturligtvis med. Mycket stämningsfullt.

Ja nu har ljuset kommit i dubbel bemärkelse. Inne brinner levande ljus i massor och stugan är pyntad för advent. Ute har vi nu ett rejält lager med härlig vit snö. Det har varit ett väldigt oväder i natt, trodde nästan att taket skulle lossna när vinden tog i med sin enorma kraft.

I dag ska vi träffas hela familjen (utom Kent som ska på julbord med jobbet) hos Petra för att fira den kommande julen och familjens högtid. Det blir inte mina traditioner på bordet, det kommer att bjudas på taccos.

Kent jobbar i dag fram till klockan 14:00 så jag är ensam i stugan. Jag kan inte klaga på att det saknas egen tid numera. Har massor av egna timmar sedan jag slutade på Telia och den ska i dag användas till att koka senap. Har lovat Ellen att sponsra med senap och strumpor till deras julförsäljning där massor av pengar ska jobbas in till deras kommande fotbollsresa.

Önskar er alla en trevlig advent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0